Wellington

24 februari 2020 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Voortaan om 6.30 u Tai Chi nu gevorderd. Met shuttlebus naar C met kabelbaan naar Bot. Tuin naar beneden gelopen. Mooie droge dag Te papa Museum was geweldig daar is Naturalis niets bij. Maori cultuur, immigratie, oorlog en natuur van NZ. Soldaten levensechte poppen 3 x zo groot als in het echt. We hebben een rondleiding gehad van 1 u in het parlementsgebouw dat was heel bijzonder. We zagen het buiten stormen en regenen. Droog toen we buiten kwamen. Lange rij voor shuttlebus en zijn gaan lopen naar andere opstapplaats naar schip. 11 km gelopen. 22/2 1,5 u Tai Chi, ontbijt, Zimbabwe en 10 rondjes op dek. Stormachtige wind steekt op 8 b. Iedereen verlaat het achterdek Maarten is met bridgers naar de dome gegaan. Ik zit te kijken hoe de stoelen omvallen kopjes, enz. Dek lager vliegen de dekchairs door de lucht er is niemand die komt helpen een paar mensen voelen zich geroepen mijn rug en schouder houden me tegen. Kapitein heeft gisteren omgeroepen dat nieuwe mensen die aan boord komen verklaring moeten ondertekenen niet in de besmette landen geweest zijn. De cruisemaatschappijen hebben overleg met elkaar! Hij hield slag om de arm over de havens na Sydney. Nu is ook de visboer de Haan ziek hetzelfde als vriendin Marieke. Toch besmettelijk? Zij gaan in Sydney van boord. Wij nu in Maritiem M in Sydney douane viel erg mee.