Bali/Lombok/Semarang/Borobodur

14 maart 2020 - Selong, Indonesië

In taxi met EP en  Corry en Henk naar Sanur Beach leuke dag met massage en gezicht beh. om 4 u harde regen en onweer.vandaag Lombok met WilHp, Jan en Trudy mall AirPods gekocht 20 d daarna Beach en Maarten zijn zonnebril weg met chauffeur terug naar mal bleef weg! l parelarmband en ketting gekocht. Kapitein kondigde aan dat we vandaag 11/3 niet naar Surabaya gaan blijven in haven van Lombok. Vanavond vertrekken we en weten niet of Samarang door gaat borobodor. Er komen steeds meer berichten via BBC binnen die niet zorgen voor veel vertrouwen? Thuis moeten we nog maar zien te komen en hoe we wachten maar gelaten af? Maarten heeft gezorgd dat de Nederlanders een cocktailparty krijgen waarom de Duitsers wel dus vanmiddag 5 u. Het gaat de hele dag over Corona en waar de reis naar toe gaat. Veel landen hebben hun Ports gesloten.    Gisteravond cocktailparty heel gezellig. Iedereen maakt ons duidelijk dat ze het jammer vinden als wij van de boot gaan in Singapore hoe leuk om te horen. Nu vrijdag de 13e en hebben net controle gehad Maarten 35,2 en ik  35,8 😷😷zitten in bus 3 samen met Marina en Sip. Uiteindelijk vertrekken we om 12.30 u met 5 bussen geëscorteerd door politiewagen🚔dit was een kamikaze rit 2 baansweg inhalen in een bus die overhing en schommelde vanwege wegdek. 2,5 heen en 2,5 terug. Indisch buffet in de tuin bij Borobodur. Dit bezoek bleef uitdaging om 10.30 u begon het te regenen niet de juiste schoenen aan grote treden en de 13e. Gelukkig weer goed bij de boot aangekomen. Wel wees mij jongen fotograaf om door te lopen want er kwam belangrijke mededeling van de kapitein. Zo geschiedde. We bleven nacht liggen en vertrekken volgende dag 8 uur waar naartoe?

Op za 14/3 10 u kapitein vertelde dat we naar Vietnam gaan om Australische en N.Z. Passagiers over te zetten op de Vasco di Gamo en anderen bij ons aan boord nemen en dan door varen naar Tilbury Bij Londen. Video presentatie waar 3 kopstukken van  CMV uitleg gaven en waren geroerd. We krijgen wel compensatie aan alle kanten. Op de website staat het e.a. We mogen nergens meer aan wal.! Dus bidden maar dat er niet 😷iets met iemand gebeurd!