Panamakanaal En 9 zeedagen 🌊

3 februari 2020

We varen nu 24-1 door het 8e wereldwonder het Panamakanaal diverse lezingen doen ons nog meer beseffen hoe knap het is ontworpen in die tijd 19e eeuw. We varen tussen het groen en er vliegen veel bijzondere vogels. Drie sluizen heen worden door 6 locomotieven getrokken 4 voor en 2 achter daarna kunstmatig meer 87 ft boven zeeniveau en weer 3 sluizen dan naar beneden. Tijdens de lunch zaten we naast mevrouw en kwamen erachter dat haar opa en oma de beste vrienden waren van opa en oma Klein ze voeren bij KPM. Fam. Ophoff. Zij woont en in Zeeland en in Nieuw Zeeland. Vanwege hersenbloeding gaat zij met de boot haar 6e keer. Haar man is er al. Deze manier van reizen is niet voor mietjes! Interessant wat mensen allemaal beweegt.

Za 25 Jan en hebben 9 zeedagen  te gaan. Om 8 uur aqaurobic wel hoge golven in zwembad bil langs trappertje flinke Jaap en blauw 9.45 u pilatus of 🧘‍♀️ Of Zumba Maarten Tai Chi. Lezing over Tahiti. Er zijn veel mensen waarvan dit hun zoveelste w.cruise is ook met deze maatsch. Nu 3e zeedag internet doet het niet, vanwege storm airco lekt in eetzaal lekt door op de 11e verd. 5e heeft ook lekkage. Het norovirus heerst aan boord en in veel landen waar we heen gaan het Coronavirus. Best spannend of we China 🇨🇳 in mogen. Alle zwembaden zijn gesloten en Maarten heeft het virus opgelopen helaas. Behalve spuitpoep geen koorts enz. Dus heb geen aquarobic een paar dagen. Allerlei onzekerheden over mazelen op Figi, Novo, ☯️De hele boot wordt gedesinfecteerd mannen met witte pakken. Fitness gesloten. Wel Tai Chi.  Vandaag 30e ben ik de Sjaak! Zo’n honderd mensen zijn ziek. We weten niet hoe de reis gaat verlopen welke route. We gaan nu internet kopen en hopen jullie te bereiken. Het is erg langzaam dit verhaal gaat niet lukken. Nuka Huava maandag ?

Internet is langzaam krijg geen e-mail en kan dit verhaal niet posten.

Er is van alles loos mevr. viel door uitdroging op haar hoofd deze door uitdroging. Iedereen heeft wel wat 👩‍⚕️ dokter is heel duur! het lijkt wel een ghostship Omgeroepen kamer zus en zo spoed.  Je ziet dat ze de kamers ook zo desinfecteren. Was in rode zakken. Overal zie je ze  in pakken spuiten het stinkt 😷 dit kan niet gezond zijn!  Maar slapen dat ik doe!

1. MariĂŤtte:
    4 februari 2020
    Het wordt steeds spannender jullie avontuur. Gelukkig zijn jullie geen mietjes!
    Op mijn werk ook in de ban van virus. Iemand had gevaarlijkE randsomeware binnen gehaald waarmee je afgeperst kunt worden. Alle WiFi eraf en computers door de scan. Mijn computer ok maar WiFi op werk doet het bij mij nog altijd niet of nauwelijks. Veel aan de telefoon met de helpdesk. Niks gaat van zelf. Oude cliĂŤnt van Bosman heeft mij weer gevonden. Genoeg aanloop!
    B mag bijna haar romper uit na operatie. Maar kan nog niet naar opvang. 13 feb gaan wij lekker weekje naar Canarische met robinson. Martine weer naar Portugal. Goed je handen wassen hè. 😘
  2. Jaap & Irene:
    4 februari 2020
    We zijn onder de indruk van alles wat jullie meemaken. Het is allemaal niet voor de poes. Na afloop kunnen jullie de provincie in om (reis)verhalen te vertellen. Succes verzekerd!! Groetjes vanuit Sneek.
    (We krijgen vrijdag de sleutel) 🙋‍♀️🙋‍♂️